El cercle i la circumferència.

ASPECTES GENERALS: 

Nom: La circumferència i el cercle. 

Autor (o autors): Material realitzat pel Departament d’Educció del a Generalitat de Catalunya. 

  • Disseny pedagògic: Jorge Sánchez Pedraza i Young Digital Planet S.A. 
  • Disseny tècnic i edició multimèdia: Young Digital Planet S.A. i LexiaPark S.L. 
  • Edició: Servei de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement. Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. 
  • Producció: TicBal Trade S.L 

Distribuït: Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya 

Any de producció o darrera actualització: 2009 

Edat dels destinataris: Aquest programa va destinat a nens de cicle mitjà. 


CONTINGUT 

Continguts: Amb aquestes activitats, els nenes poden practicar i adquirir la capacitat de representar circumferències i cercles. Més concretament, els nens seran capaços de reconèixer el cercle i la circumferència en l’entorn, identificar quins són els elements bàsics d’aquests, identificar les figures circulars (sector circular, segment circular i corona circular) així com construir-les i descomposar-les. 

Funcionalitat: Aquest programa permet accedir a un informe global per tal que el nen pugui saber què sap millor o què li costa més per tal de millorar-ho. Les activitats s’avaluen a temps real i totes les activitats tenen un botó per accedir a una avaluació completa, veure pistes o tornar a començar. Les activitats es poden realitzar tantes vegades com es vulgui. Si les activitats es realitzen sense errors, apareix a la pantalla una animació (premi). A la pàgina d’informe, hi ha un botó especial que canvia la manera de veure les activitats, mode normal o bé mode correcció. Si decidim la darrera, quan tornem a les activitats el programa ens marca quines són les respostes incorrectes. 

Tipus d’activitat que proposa: Les activitats proposades són diverses: des de encerclar, seleccionar, escollir un nom o crear formes geomètriques. Algunes activitats són ocultes (no hi apareixen) i només es mostren si es fan diverses errades (activitats de reforç) o cap errada (activitats d’ampliació). 

Ús: L’ús, en un primer moment, és individual, però el material que ofereix aquest programa permet extrapolar-lo a nivell d’aula. 

Àrees curriculars relacionades: Àrea de matemàtiques i àrea de llengua. 

Competències que es treballen: Es treballen: la competència matemàtica ja que el nen ha d’entendre alguns conceptes geomètrics; Tractament de la informació i competència digital ja que ha de saber moure’s per la interfície del programa. 

Adequació al target: el vocabulari que empra és l’adequat per tal que nens de cicle mitjà l’entenguin. 

INTERFÍCIE:

Descripció: En alguns casos, a les activitats hi apareixen elements que trobem a la vida quotidiana (bicicletes, pilotes, etc.). A més, el programa proporciona una calculadora senzilla per les activitats on sigui necessària. També permet l’accés a la descripció de l’activitat concreta o del mòdul mitjançant el botó Informació. 

Estètica: La interfície té una estètica molt senzilla però això facilita la navegació per aquesta. 

Navegació: La navegació d’aquest programa és lineal. Podem passar d’activitats amb el ratolí o bé amb la tecla tabulador. Tots els vídeos que presenta el programa tenen un botó per accedir al text de la narració. Tot i així, les activitats com les de dibuixar només es poden realitzar amb el ratolí. 

Perifèrics especials: Malauradament, aquest programa no permet descarregar el material i tampoc es poden realitzar les activitats des d’un tablet ja que no es poden visualitzar. 

USABILITAT: 

El fet que sigui senzill permet que els nens es puguin moure d’una manera fàcil per la interfície. Tot i així el disseny esdevé poc atractiu pels usuaris. 

INTERACTIVITAT

Tipus de resposta del sistema: Aquest programa corregeix les respostes errònies i dóna informes finals per tal de millorar-ho. 

Què permet fer a l’usuari? Aquest programa permet respondre preguntes (sempre dins d’unes opcions que et dóna el programa), i crear, en aquest cas, figures geomètriques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada