ASPECTES
GENERALS:
Nom: Les aventures de Medusa
Jones
Autor (o
autors): Leitat
Technological Center
Distribuït: Amb el suport del
Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.
Any de
producció o darrera actualització: 2010
Edat dels
destinataris: Cicle
Inicial / Cicle Mitjà
CONTINGUT
Breu
descripció del programa:
Aquest programa multimèdia educatiu vol apropar als
infants al món marí de manera amena i divertida per tal de conscienciar-los
dels perills que corren els éssers marins, si tots plegats no tenim més cura
del nostre planeta. La Medusa Jones n’és la protagonista i amb ella, els nens i
nenes aniran descobrint totes les activitats que tenen preparades.
Continguts:
Respecte als continguts, principalment s’hi treballa la
biodiversitat i el canvi climàtic, tots dos dins de l’àrea de Coneixement del medi
natural, social i cultural.
Funcionalitat:
Escoltar, interactuar, aprendre, relacionar, comptar,
llegir, observar, descobrir, i finalment autoavaluar-se sobre els coneixements
obtinguts.
Tipus d’activitat
que proposa:
El programa es divideix en quatre parts on hi trobem
tres blocs de continguts i un apartat per autoavaluar-se. Dins de cada bloc de
contingut hi ha un conte o part de la història i tres activitats relacionades
amb aquest. Per tant, la majoria d’activitats que trobem són de comprensió. Per
exemple es fan preguntes tipo test, preguntes de relacionar conceptes, d’endevinar
la resposta correcte, etc. Hi ha activitats també per conscienciar als nens i
nens que cal tenir una bona conducta envers el nostre entorn si volem conservar
el planeta.
Ús:
Individual
Àrees
curriculars relacionades:
- Coneixement del medi
natural, social i cultural
- Àrea de llengua
- Àrea de matemàtiques (en alguna activitat concreta)
Competències
que es treballen:
- Competència
comunicativa, lingüística i audiovisual: L’alumne ha d’interactuar amb el
programa.
- Competència d’aprendre
a aprendre: L’alumne serà conscient del seu propi aprenentatge.
- Coneixement i
interacció amb el món físic: a través del programa l’alumne s’acosta al
medi físic que l’envolta per tal d’intervenir-hi i ajudar a millorar-lo.
- Competència social i
ciutadana: l’alumne pren consciència de com actuar durant el seu dia a dia
per tal de conservar l’entorn.
Adequació al
target:
Creiem que aquest programa és adequat tant per alumnes
de cicle inicial com de cicle mitjà, ja que és molt intuïtiu alhora d’anar
seguint les activitats i aquestes no presenten una gran dificultat pels
alumnes.
INTERFÍCIE:
Descripció:
El programa presenta una interfície summament atractiva
pels infants, amb un fil conductor durant tot el programa que facilita el
seguiment de les activitats.
Estètica:
L’estètica de la interfície està molt pensada per
cridar l’atenció dels nens i nenes. Els colors, els dibuixos i l’organització
general de la interfície són molt adients pel target a qui va adreçat el
programa.
Navegació:
Com ja hem dit anteriorment, el fet de que hi hagi un
personatge que faci de fil conductor durant tot el programa, és molt fàcil d’anar
navegant per aquest sense cap mena de problema.
Perifèrics
especials:
No
USABILITAT:
El programa és molt amè i atractiu per als alumnes i s’entén
de manera clara tot el que s’ha de fer en cada moment.
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta
del sistema
El programa té un sistema de correcció d’errors. Si no dónes
la resposta correcte, mitjançant un so ens diu que ens hem equivocat i al final
de l’activitat ens torna a fer la pregunta.
Què permet fer
a l’usuari?
Els alumnes poden respondre preguntes, relacionar
diferents conceptes treballats, omplir buits d’algunes frases, i finalment fer
l’autoavaluació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada