LES AVENTURES DE LA MEDUSA JONES

ASPECTES GENERALS:

Nom: Les aventures de Medusa Jones

Autor (o autors): Leitat Technological Center

Distribuït: Amb el suport del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.

Any de producció o darrera actualització: 2010

Edat dels destinataris: Cicle Inicial / Cicle Mitjà

CONTINGUT

Breu descripció del programa:

Aquest programa multimèdia educatiu vol apropar als infants al món marí de manera amena i divertida per tal de conscienciar-los dels perills que corren els éssers marins, si tots plegats no tenim més cura del nostre planeta. La Medusa Jones n’és la protagonista i amb ella, els nens i nenes aniran descobrint totes les activitats que tenen preparades.

Continguts:

Respecte als continguts, principalment s’hi treballa la biodiversitat i el canvi climàtic, tots dos dins de l’àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural.

Funcionalitat:

Escoltar, interactuar, aprendre, relacionar, comptar, llegir, observar, descobrir, i finalment autoavaluar-se sobre els coneixements obtinguts.

Tipus d’activitat que proposa:

El programa es divideix en quatre parts on hi trobem tres blocs de continguts i un apartat per autoavaluar-se. Dins de cada bloc de contingut hi ha un conte o part de la història i tres activitats relacionades amb aquest. Per tant, la majoria d’activitats que trobem són de comprensió. Per exemple es fan preguntes tipo test, preguntes de relacionar conceptes, d’endevinar la resposta correcte, etc. Hi ha activitats també per conscienciar als nens i nens que cal tenir una bona conducta envers el nostre entorn si volem conservar el planeta.

Ús:

Individual

Àrees curriculars relacionades:

  • Coneixement del medi natural, social i cultural
  • Àrea de llengua
  • Àrea de matemàtiques (en alguna activitat concreta)
Competències que es treballen:

  • Competència comunicativa, lingüística i audiovisual: L’alumne ha d’interactuar amb el programa.
  • Competència d’aprendre a aprendre: L’alumne serà conscient del seu propi aprenentatge.
  • Coneixement i interacció amb el món físic: a través del programa l’alumne s’acosta al medi físic que l’envolta per tal d’intervenir-hi i ajudar a millorar-lo.
  • Competència social i ciutadana: l’alumne pren consciència de com actuar durant el seu dia a dia per tal de conservar l’entorn.
Adequació al target:

Creiem que aquest programa és adequat tant per alumnes de cicle inicial com de cicle mitjà, ja que és molt intuïtiu alhora d’anar seguint les activitats i aquestes no presenten una gran dificultat pels alumnes.

INTERFÍCIE:

Descripció:

El programa presenta una interfície summament atractiva pels infants, amb un fil conductor durant tot el programa que facilita el seguiment de les activitats.

Estètica:

L’estètica de la interfície està molt pensada per cridar l’atenció dels nens i nenes. Els colors, els dibuixos i l’organització general de la interfície són molt adients pel target a qui va adreçat el programa.

Navegació:

Com ja hem dit anteriorment, el fet de que hi hagi un personatge que faci de fil conductor durant tot el programa, és molt fàcil d’anar navegant per aquest sense cap mena de problema.

Perifèrics especials:

No

USABILITAT:

El programa és molt amè i atractiu per als alumnes i s’entén de manera clara tot el que s’ha de fer en cada moment.

INTERACTIVITAT

Tipus de resposta del sistema

El programa té un sistema de correcció d’errors. Si no dónes la resposta correcte, mitjançant un so ens diu que ens hem equivocat i al final de l’activitat ens torna a fer la pregunta.

Què permet fer a l’usuari?

Els alumnes poden respondre preguntes, relacionar diferents conceptes treballats, omplir buits d’algunes frases, i finalment fer l’autoavaluació.

1




1


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada