BBC - KS2 BITESIZE

ASPECTES GENERALS: 



Nom: BBC – KS2 BITESIZE 


Autor (o autors): BBC 

Distribuït: BBC 

Any de producció o darrera actualització: 2012 

Edat dels destinataris: 

No ho especifica, però pels seus continguts podríem dir que va adreçat per alumnes de cicle mitjà i cicle superior. 


CONTINGUT 

Breu descripció del programa: 

Aquest programa multimèdia educatiu va adreçat a l’aprenentatge de l’anglès, les matemàtiques i les ciències naturals. Ens presenta una estructura molt ben definida i fàcil d’entendre. Primer introdueix a l’alumne al tema o unitat a través d’una mena de joc interactiu on aquest ha de realitzar diferents activitats. Després hi ha una part de lectura, en la que l’estudiant hi troba la teoria. Per últim, una avaluació en forma de test amb preguntes que l’alumne ha de contestar i posteriorment podrà verificar. Cal destacar que el programa segurament va adreçat a alumnes d’Anglaterra, no obstant és molt amè, la qual cosa provoca que qualsevol infant pugui entendre el que ha de fer i les explicacions fàcilment. Per tant, és una bona eina per aprendre l’anglès i altres matèries alhora. 

Continguts: 

Pel que fa als continguts, aquests són molts i molt diversos. En primer lloc, en la pestanya d’anglès o llengua, hi trobem: l’apartat de lectura, en què hi figuren deducció, diccionaris, poesia i buscar informació; a l’apartat d’escriure hi trobem argumentar, explicar, instruccions, fulletons, cartes, diaris, reportatges, contes, planificar una història i vocabulari; i en l’apartat de gramàtica hi apareix noms i adjectius, paràgrafs, pronunciació, frases, parlar, verbs i adverbis. 

En segon lloc, en la pestanya de matemàtiques hi trobem: l’apartat de nombres, en el qual hi figuren la suma i la resta, decimals, factors múltiples, fraccions, fraccions equivalents, ordenar i comparar fraccions, convertir fraccions en decimals, càlcul mental, diners, multiplicació i divisió, nombres negatius, operacions, ús de la calculadora, i títols de valor posicional; en l’apartat de formes, espai i mesures hi apareixen les formes 2D i 3D, angles, mesures, simetria, i temps; i en l’apartat de recull de dades els diagrames de freqüència i la probabilitat. 

Per últim, a la pestanya de ciència hi trobem: l’apartat de coses de la vida, en què hi figura la circulació sanguínia, cadenes alimentàries, cicles de la vida humana, microorganismes, hàbitats de les plantes i els animals, plantes, esquelets i músculs, menjar i dents, i classificació dels éssers vius; a l’apartat de materials hi trobem canvis en els materials, canvis d’estat, calor, propietats dels materials, roques i sòlids, i sòlids, líquids i gasos; a l’apartat de processos físics hi apareix la terra, el sol i la lluna, circuits elèctrics, conductors elèctrics, forces, fricció, llum, magnetisme, ombres, i so. 

Funcionalitat: 

El programa permet a l’alumne interactuar, aprendre una llengua estrangera (en el nostre cas), descobrir, experimentar, observar, llegir, autoavaluar-se, i navegar per la mateixa interfície i d’altres connectades al programa. 

Tipus d’activitat que proposa: 

Després de fer una anàlisi a fons del programa hem pogut observar com aquest segueix una pauta molt clara. En un primer moment, un cop ja has triat el tema i l’activitat, proposa una primera activitat que la podríem anomenar d’introducció en que presenta a l’alumne una mena de joc interactiu a l’alumne per anar introduint-lo en el tema i per tal que vagi adquirint els conceptes bàsics. En segon lloc, hi ha una part de lectura, la qual és purament teòrica i no permet la interacció. Per últim, la part de l’avaluació, en la que hi apareix un text amb tres respostes, de les quals l’infant ha de marcar la correcta, després el programa li corregirà. En alguns casos permet la visualització d’un clip de vídeo. 

Ús: 

individual 

Àrees curriculars relacionades: 


  • Àmbit de llengües. 
  • Coneixement del medi natural, social i cultural. 
  • Matemàtiques. 

Competències que es treballen: 


  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual: l’alumne haurà de ser capaç d’interactuar amb el programa. 
  • Competència del tractament de la informació i competència digital: en algunes activitats l’alumne haurà de saber cercar la informació adient. Així mateix, conèixer alguns elements bàsics per tal de poder fer ús del programa. 
  • Competència matemàtica: l’alumne haurà de fer ús de la lògica i resoldre problemes. 
  • Competència d’aprendre a aprendre: a través de l’avaluació l’alumne serà conscient dels seus aprenentatges. 
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal: a través de les activitats l’alumne adquirirà autonomia i treballarà la iniciativa personal a partir de les exigències de resposta d’aquestes. 

Adequació al target: 

Pensem que, tot i ser en anglès, aquest programa és molt adequat per treballar en el nostre context, ja que els exercicis són molt obvis, el vocabulari pausat i entenedor, i el conjunt de la interfície ajuda a comprendre el que es demana i el que es transmet. 

Cal destacar que a causa de la gran riquesa i pluralitat de nivells que hi ha, serà feina del docent seleccionar aquelles activitats més adients per als seus alumnes. Així mateix, permet visualitzar subtítols quan el programa està realitzant una explicació.

INTERFÍCIE: 

Descripció: 

Aquest programa educatiu ens presenta una interfície molt atractiva i fàcil d’entendre. Per fer-la atractiva representa com una peixera i com a icona o distintiu, un peix. 

Estètica: 

Quant a l’estètica, podríem dir que està molt cuidada. La interfície ens presenta un disseny i “look” modern i fins i tot, divertit. 

Navegació: 

Pel que fa a la navegació, el programa mostra la possibilitat de navegar per tota la seva interfície amb claredat i facilitat, i, a més permet la possibilitat d’accedir a altres activitats, d’una altra pàgina de la BBC, relacionades amb la que es treballa. Així mateix, permet anar accedir a les notícies o d’altres d’interès de la BBC. 

Perifèrics especials: (tablet, càmera web...) 

NO 

USABILITAT: 

Com ja s’ha senyalat anteriorment, el programa és molt amè i fàcil d’entendre tant el que demana com el que transmet. Cal destacar que tracta cada unitat d’una forma molt dinàmica i fent ús de recursos motivadors i quotidians per a l’alumne. 

INTERACTIVITAT 

Tipus de resposta del sistema: 

La resposta del programa és immediata. En el cas dels jocs interactius, et diu al moment si has encertat bé o no. En canvi en el test, no ho anuncia fins que no cliques al botó de corregir. Tot i així no dóna la resposta correcta. Així mateix, permet la repetició dels continguts en cas que no s'hagi entès correctament.

Què permet fer a l’usuari? 

Bàsicament respondre preguntes i en el test, autoavaluar-se. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada