En aquesta experiència, els alumnes del CEO Miguel Delibes de Salamanca ens mostren els avantatges de les “tablets”, en aquest cas iPads, a l’aula. En aquest centre s’hi ha posat en marxa el Projecte Dedos que té com a principals objectius explorar les possibilitats de les tauletes digitals en l’àmbit educatiu i contribuir al canvi metodològic cap a l’aula 2.0.. Així mateix, que els alumnes duguin a terme un aprenentatge més fluid, motivador i autònom.
A través de la tauleta digital, els alumnes poden accedir a l’aula virtual, “moodle”, del seu curs. A més, es destaquen una gran quantitat d’avantatges que afavoreixen i faciliten el procés d’ensenyament-aprenentatge com són: la facilitat i comoditat d’ús, la seva mida i volum que faciliten el seu transport, la rapidesa, la interactivitat, la connexió a Internet immediata, la gran quantitat d’aplicacions sense barreres que ofereixen múltiples possibilitats... Cal destacar, que els docents veuen la tauleta com a una eina més, és a dir, que no anul·la els altres materials i suports que han estat utilitzats en l’educació, sinó que els complementa.
A continuació trobareu el vídeo que explica l’experiència més detalladament:
REFERÈNCIA
CRFPTIC (2012). Revista Digital del Portal de Educación. Recuperat 19 març 2012, des de http://revistas.educa.jcyl.es/revista_digital/index.phpoption=com_content&view=category&layout=blog&id=52&Itemid=62
Em sembla una molt bona iniciativa la del CEO Miguel Delibes de Salamanca. Esperem que experiències com aquesta arribin a moltes escoles i que tal i com s'explica al video les noves tecnologies siguin una eina més que complementi les que ja tenim.
ResponEliminaAquesta experiència és magnífica. Opino el mateix que en Carles, aquestes iniciatives han d'arribar arreu. Esperem que la situació econòmica que vivim ara afecti el mínim a aquest tipus de vivències amb les TIC.
ResponElimina